Plan promocji jest postrzegany jako ukierunkowanie działania, źródło pomysłów, inspiracji, które pomogą nadać rozgłos, zainteresować Ośrodkami Działaj Lokalnie zarówno lokalnych potencjalnych inwestorów, darczyńców, a także podmiotów „zewnętrznych”.





I Wstęp
II Partnerzy strategiczni
- Urząd Miejski Sokółka
- Akademia Rozwoju Filantropii – Działaj Lokalnie
- Urząd Gminy Szudziałowo,
- Urząd Gminy Nowy Dwór,
- Urząd Miejski Suchowola,
- Urząd Miejski Dąbrowa Białostocka,
- Starostwo Powiatowe w Sokółce.
III Obszary promocji
- Miasto Sokółka
- Imprezy związane z programem „Działaj Lokalnie”: Festyn Rodzinny, Święto Organizacji Pozarządowych, Wigilia Ekumeniczna
- Imprezy na terenie miasta organizowane przez nas
- Imprezy miejskie, np. Dni Sokółki, organizowane przez Partnerów Fundacji SFL
- Sąsiednie gminy: Dąbrowa Białostocka, Nowy Dwór, Szudziałowo, Suchowola
- Imprezy związane z programem „Działaj Lokalnie”
IV Cele promocji
Celem promocji jest zbudowanie i utrwalenie pozytywnego wizerunku Ośrodka Działaj Lokalnie przy Fundacji Sokólski Fundusz Lokalny w naszej lokalnej społeczności. Ponieważ działalność ta wiąże się z finansowaniem, współfinansowaniem przeróżnych akcji dobroczynnych, chcemy poprzez promowanie naszej instytucji, nakłonić dotychczasowych darczyńców do kontynuowania działań w tym zakresie lub nawet zwiększenia ofiarowywanych kwot, a także pozyskać nowych darczyńców.
V Działania, które należy podjąć planując wydarzenie:
- ciekawy pomysł na imprezę i jej nazwę;
- termin (sprawdzić, czy nie koliduje z datą innych dużych imprez, które tego dnia mogą odbywać się z najbliższej okolicy);
- szukanie sponsorów – do każdego z nich trzeba wystąpić z oficjalnym pismem i podać informację, jakie korzyści mogą mieć z dołączenia do grona sponsorów (np. miejsce na wywieszenie banerów, umieszczenie logo firmy na plakacie);
- informacja do mediów: prośba o Patronaty Honorowe i medialne – wystąpienie z oficjalnym pismem od organizatorów; konieczność kontaktu telefonicznego bądź osobistej rozmowy, podczas której trzeba wyjaśnić dlaczego ubiegamy się o patronaty i co ciekawego wydarzy się podczas naszej imprezy;
- szukanie wolontariuszy, którzy wspomogą nas w działaniach organizacyjnych;
– przed imprezą można zorganizować konferencję prasową dla mediów, na której podamy do publicznej wiadomości informację o planowanym wydarzeniu, organizatorach i współorganizatorach
6. Wydruk plakatów
– muszą być widoczne z daleka, czytelna czcionka, wydzielone miejsce na sponsorów
– plakaty powinny zostać wywieszone przynajmniej tydzień przed planowaną imprezą
– w dystrybucji plakatów mogą pomóc wolontariusze.
- Informację o imprezie koniecznie trzeba zamieścić na stronie internetowej organizatora i współorganizatorów wydarzenia, a także na stronach internetowych lokalnych mediów.
- Warto też pomyśleć o promocji imprezy w radiu i telewizji – odpowiednio wcześniej wysłać informację o planowanym wydarzeniu i skontaktować się z szefem programu.
- W trakcie imprezy:
– zadbać o dokumentację fotograficzną i audiowizualną;
– prowadzący powinien co jakiś czas wymieniać sponsorów i organizatorów
– banery sponsorów muszą wisieć blisko sceny
– organizatorzy mogą być ubrani w identyczne koszulki z nazwą imprezy
– w sprawach organizacyjnych pomagają wolontariusze
- Relacja z imprezy:
– przygotowujemy relację z wydarzenia – tekst i zdjęcia, które wysyłamy do lokalnych mediów z prośbą o zamieszczenie (oczywiście w przypadku, kiedy media nie uczestniczyły w naszej imprezie);
– do relacji dodajemy listę sponsorów.
– relację obowiązkowo zamieszczamy na naszej stronie internetowej.
VI Planowane formy promocji – szczegółowe:
- Promocja Plakatowa:
- Plakaty w czytelnej formie
Plakaty rozmieścimy w widocznych miejscach na terenie miasta, tablicach ogłoszeniowych Sokółki oraz przyległych gmin.
Przed imprezą – plakaty zawierające:
- data , miejsce wydarzenia
- atrakcyjny opis : co będzie się odbywać w trakcie, zachęcający do przybycia jak największej ilości osób, atrakcje z podziałem na grupy wiekowe.
- Oragnizatorów – w tym w sposób „wpadający w oko” – logo DL, PAFW, ARFP i Fundacji „SFL”
W trakcie – na terenie imprezy – plakaty prezentujące sam Ośrodek DL zawierające:
- Nazwa własna, dane adresowe Ośrodka DL, OAFW, ARFP
- Możliwości wsparcia, tj
numer konta bankowego
informacja o 1 procencie- Nr KRS Fundacji SFL
informacja o umiejscowieniu puszek
- Jakie cele zrealizujemy z zebranych środków
- Promocja w prasie wydawanej w papierowej formie
Przed imprezą: Zamieszczanie ogłoszeń w lokalnej prasie, „Nowiny Sokólskie”:
– dane z plakatu – w czytelnej, uwypuklonej formie, dostosowanej do formatu, rodzaju papieru gazety.
Po imprezie: artykuł, relacja, czy reportaż z odbytej imprezy, z pochwałą imienną darczyńców, wolontariuszy- „Nowiny Sokólskie”
- Promocja w internecie
Przed imprezą:
- zamieszczanie zapowiedzi imprez, zbiórek i innych informacji na stronie internetowej fundacjasfl.pl, serwisach społecznościowych: strona Fundacji na facebooku, twitterze, instagramie
- Ogłaszanie planowanych imprez kilkakrotnie na stronach: własnej, serwisach społecznościowych, lokalnych mediów – isokolka.eu, sokolka.tv
- Na powyższych stronach zamieścimy dostosowane pod względem formatu plakaty zapowiadające imprezy
Po imprezie
- Opisywanie w formie artykułów, w sposób przyciągający uwagę, realcji z odbytych imprez, z pochwałą imienną wolontariuszy i darczyńców danej imprezy, prezentowanie tego co się działo w formie galerii zdjęć, relacji filmowych – na stronie Fundacji, isokolka.eu, sokolka.tv
- Podawanie tych samych informacji w serwisach społecznościowych – youtube, facebook
- Przekazywanie informacji, artykułów, zdjęć, odlinkowań do filmów do serwisu isokolka.eu, www.poranny.pl wspolczesna.pl, instagram
Sokółka, maj 2017r.
Opracowała
Dorota Biziuk